Uczniowie wiersze piszą… i promują zakładanie elementów odblaskowych
Uczniowie klasy drugiej uczestnicząc w akcji promującej bezpieczeństwo seniorów, zredagowali własny wierszyk pod tytułem „Oskar dla babci, Oskar dla dziadka”. Rymowanka brzmiała:
„Oskar dla babci, Oskar dla dziadka,
niechaj nam żyją przez długie latka.
Blask ich miłości rozświetla wnucząt dni,
a światło odblasków, niech chroni ich przez długie życia dni.”
Działanie to miało nie tylko charakter artystyczny, ale również edukacyjny i wychowawczy. Uczniowie poprzez tworzenie wiersza uczyli się, jak ważne jest bezpieczeństwo na drodze, zwłaszcza wśród osób starszych. Akcja rozwijała wrażliwość społeczną, empatię oraz umiejętność wyrażania troski o innych. Wspólne tworzenie rymowanki sprzyjało także integracji klasy, rozwijaniu twórczego myślenia i kształtowaniu postaw odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i bliskich.



